Funderingar.

Jag har nu lange gatt och undrat varfor man saljer fisk pa varenda busshallsplats fran Mwenge till Africana, utom pa den som heter SAMAKI? Varfor maste allt vara uppaner?

Haromdagen nar jag tog dalladallan hem delade jag en halv kvadratmeter med 4 tjocka karlar som alla ville gifta sig med mig. Inte just med mig, utan vilken mzungu-tjej som helst, egentligen. Jag ljog och sa att jag var gift, men skamm den som ger sig. En av mannen fragade om jag hade en yngre syster... tack for det. En aldre svarade jag och hans svar var "So how shall we do this?", forlat Lina, jag tror jag gifte bort dig pa bussen.

Igar fyllde Gladness 24 sa jag kom dit med en lada kakor och soda. Det var trevligt, saklart kom vi dit pa swahili time, 2h senare, men lika glad var hon anda. Hemma skulle jag ha blivit halshuggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0