3/12 2009

Varfor gor jag alltid samma misstag. Forsoker ha mer an en webbsida uppe i taget…Det gar segt! Fast I fas med resten av staden.

Igar var vi hos Sune och Eli  (Linnea, jag fick din halsning!) for att prata lite och ata samt kolla pa alla coola bilder Jimmy tagit under Orphan Games-dagen! Ska forsoka sno dem sa smaningom… Var aven pa ett litet barnhem som drivs av ett svenskt par, de forklarade vilka project de hade, bland annat att bygga egna vattentankar, vattenfilter och bra toaletter. De ar project de har ute I byrarna runt om Arusha. Paret har varit om vartannat I Tanzania I over 35 ar! Imponerande!

Idag har vi varit pa ett barnhem mitt ute I ingenstans och helsat pa, saklart korrupt och smutsigt, men med harliga ungar! Skulle aldrig klara av att vara pa ett barnhem I flera manader, det skulle suga all kraft ur en. Barnen soker verkligen karlek och omtanke hela tiden! Jag hade en unge pa varsin hoft hela dagen, en I varsin hand och tva runt benen, om jag kunde balansera saker pu huvudet hade jag sakert haft en dar ocksa!

Just nu ar det den vanliga visa nom pengar som fattas, Javi under dodshot och corruption. Men det forklarar jag en annan dag, for nu ska jag ivag till ett volontarhus och traffa lite folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0