Snart jul.

Som sagt snart jul och jag har ingen julstämmning alls. Jag sitter här och klipper i en massa papper, så att Zara ska få en snö-överaskning när hon kommer hem.
Livet i Dar es Salaam är lungt nu, vi letar efter en ny volontärplats, men alla skolor har jullov, så vi får vänta. vilket man gör bäst på stranden, det är för varmt att göra något konstruktivit med sitt liv. 40 grader och luftfuktighet som räcker och blir över. Vi ligger annars helst ned under fläkten och och dricker vatten, den tiden i Arusha där man fick frysa känns som en avlägsen dröm.
Vi har träffat nya kompisar, 7 sköna sjuksköterskor från Norge. En av dem sa att jag hade haft blodförgiftning, jag kollade på honom med skräck i ögonen och bad honom upprepa. Blodförgifrning låter ju mycket farligare än bakteriell infektion i blodet. Genast smsade jag min mamma och frågade den självklara frågan "Vad hade Alfred för sjukdom när emil i Lönneberga måste köra honom till doktorn?" Just det, blodförgiftning! Zara lovade att gräva ner mig norr om knuten nästa gång.

Idag kommer Vicky ner från Arusha och ska fira jul med oss. Hon kommer svettad ihjäl och vi kommer skratta åt henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0