1 november

Den har helgen har jag sovit 10 timmar sammanlagt kanns det som. Jobbat på  morgonen, forsatt att networka hela kvallen, traffat hur coola manniskor som helst! Bland annat Tanzanias mest kanda radiopratare och en cool stand-up comedian, hur roliga som helst!Jag ar en annan manniska har, igar var jag på ett hip hopp-event…I 4 timmar! De var jatteduktiga på att dansa, hip hopp-musiken på Swahili var dock lite for mycket.Sen gick vi till en klubb allihopa for att dansa, det var Ting Tings forsta kvall ute I Dar. Det slutade med att vi åt chapatti och chipsimajaj klockan halv fem på morgonen. Det var kul anda tills javi borjade prata om maskar och parasiter och annu varra maskar som lever i musklerna och man aldrig blir av med. Jag alskar Afrika.
Just nu ar vi hog på anti-parasit medel, for ja, vi har sakerligen maskar i magen.Annars finns det en intressant japansk resturang har, de serverar Japanese Taco Salad och Japanese French Tost (toast). Eller varfor inte en Chicken Lollypopp.Annars har vi markt att vigor oss valdigt svarforståda nar vi pratar engelska har. Exempel

Six eggs- sixi eggi
Chocolate chip cookies – chooco chip
Down, then left – downie then lefti
Det ar så sjukt gulligt!

 Nagon dag framover ska jag ta och forklara ad jag egentligen jobbar med har nere. Allt ar nu andrat, och vi sitter inte på ett barnhem. Men nu ar jag påtok for trott.
Jag ska by the way dopa om mig till Frida Frida. It is sonice, when you say it twice.


Kommentarer
Postat av: Linnea

frida frida, kul att ni verkar ha det bra! SÄG TILL när ni är i Arusha!!! har du gått på mama africa (cirkus vid impalarondellen)? hoppas vi ses snart, kram

2009-11-01 @ 20:05:25
URL: http://linneagrunnesjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0