Solen.

Antligen har molnen farit sin kos och det ar aterigen soligt i Dar. Men kan vara ute tan att do av svettningar! Var helg har varit underbar! Traffade roliga manniskor dansade till tidigt och satt pa en bat och sag solen ga upp over indiska ocianen samtidigt som vi plaskade med fotterna i det stora bla. Senare en dag vid poolen och mer hang pa ett hostel dar nagra vanner bor, lyssnades pa skon musik. Allt har varit okomplicerat.

Igar fick jag massor av mail hemifran. Det tycker jag ar sa himla kul! Man kanner sig delaktig nar mamma berattar att hon byter gardiner i mitt rum, att Kajsa ar cool and stays in school, att Elin kommit in pa sin skola, nar pappa forklarar hur jorden snurrar och att min syster har en ny hast. Och sjalvklart tack Emelie for att du fortfarande kommer ihag mig, och till Frida som berattar vad som hander. Och tack att jag far veta att Sabina har en ny skidjacka, fast jag inte ens vill tanka pa skidjackor. :) Och att Tobias papekar pa min daliga svenska.  

Traffade svenskar i helgen for forsta gangen! Alla ar visserigen sorlaningar, sa jag kanner mig fortfarande oerhort konstig. lite skammsen over att min dialekt blir sa markant. Jag forsoker harma Zara sa gott det gar, hon pratar ju rent och klart.

Nu ar det en ny vecka och vi planerar for fullt och forsoker vara overallt samtidigt. Vet inte om vi lyckas bra med det, men jag ar hoppfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0