Ar svettigare an svettigast.

         AHHHH det ar sa varmt i Dar es Salaam. Arusha coh Nairobi var ingenting jamfort med den har bastun eller vaxthus, eller bade och. Idag stortvattade jag och Zara vara klader for hand, vi ville vara afrikanska kvinnor, den anda skillnaden var att vi stod i bikini och Zara med en cigg i munnen. Zara drankte mig aven i sollotion innan vi gick ut, sa att jag ska kunna sova i natt. Ikvall ska vi ut och traffa lite danskar och svenskar som har studerar pa zanizibar och ar i Dar over helgen.
         Vi kom fram pa kvallen i onsdags och sen dess har vi bara myst i vart superharliga hus. det ar en tanzaniansk konstnar som ager det, men han ar i London nu, sa vi lanar det. Det ar verkligen precis sa som jag ville ha det. Lagom primitivt, elavbrott pa kvallen, det gar inte att spola i toan, annars ar det bara perfekt. Omradet kallas Africana och har finns det som vi behover, gronsaker, frukt och ris. Idag var jag och zara mastarna av gaskoket och gjorde massa mat. Tyvarr tog vi i en hel Pirripirri, sa det blev minst sagt HOT.
         Annars har vi det bra, ska val borja jobba nar Javier kommer tillbaka. Ska borja med att oversatta hemsidan till svenska. Imorgon kvall ska vi aka pa dansfestival och heja pa nagra svenskar som dansar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0