"Frida, jag kommer inte trottna pa dig tills jag hittat nya vanner"

Just nu sitter jag och Zara i ett stekande Internetcafe och svettas. Bada ar alldeles tunga i huvudet, inte av sjuktodm, uten av har!!! En snall tjej som hette Happy och nagra till flatade hela mitt har med extensions anda ner till rumpan. Det tog 6 timmar och jag ser halften rolig ut, halften mongis.
Forsta dagen i Nairobi, vilket var igar, gick sadar. Vi rymde fran var guide nar han behovde ga pa banken. Vi hamnade pa diverse bakgator och blev lurade av masajer och nagra som bara ville ha pengar. Val pa bussen hem blev allt lugnt...eller? Vi visste inte vart vi skulle hoppa av, sa vi satt i tre timmar pa en buss som akte fran city center till slummen, och da tillbaka forstas. Jag och Zara asgarvande nastan hela vagen, for bussen holl pa att valta pa vissa sandvagar. Nar vi hoppat av pa ratt vag vart allt lugnt...eller? Sa klart var det fel vag och vi gick fram och tillbaka for att senare sla vara kloka huvuden ihop och ta en taxi. Upp for en bacxke och genom en krok var vi pa hostlet.
Vi traffade ett par tyskar som bodde pa vart hotell, vilka var trevliga. Fast det blev ingen lang kvall, for nar de skulle ut ''and buy stuff'' gick vi upp pa rummen och sydde i vara vaskor. Traffade aven en svenska i morse, hon tyckte vi lat som svenskar nar vi pratade om mina symentriska finnar.
Sa fort som mojligt ska vi bege oss till Tanzania, dar vi behovs pa Orphan Project i Dar es Salaam. Jag och Zara har inget emot att bo bredvid havet. Ska stanna hos Linnea i Arusha ocksa, om vi far tag i varandra.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hello my african friend!

Fan det låter som att ni har fullt upp nere i Africa! Tur att ni skrattar och inte grinar på bussarna! =P Knäpp kort på håret ditt och lägg ut på bloggen! Jag blev nyfiken på hur det ser ut!. =D Har ni fått något kul projetkt än då??



Many hugs from the werd people from Böle

2009-10-03 @ 11:45:26
URL: http://ejleeno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0