From Dar with Love

Min kansla pa dagarna ar att jag gor jattemycket, men har samtidigt inte tid for nagonting. Dagarna fylls mirakulost. Traffa massa manniskor, hitta nagonstans att bo, undvika att vara hemma nar det ar stromavbrott och bryta in pa hotell for att fa duscha nar det ar slut pa vatten. Ata tar langst tid, vanta i en timme pa maten, ata pa tio minuter och vanta en halv timme for att fa betala. Allt jag sager ar Pole Pole och Hakuna Matata.
En skon resturangupplevelse vi hade haromdagen var pa en strand utanfor Dar. Vi bestallde 5 Chipsi Majaj (Typ omelett med pommes i) och en vanlig Chipsi. Vi fick 5 Chipsi och en Chipsi majaj. VART GICK DET FEL? Vi kunde faktiskt bara skratta at det.
Igar var det sista dagen for Anne och Pauline i Dar, innan de skulle aka upp till Arusha igen, sa vi gjorde en liten utflykt. Vi gick till fiskelagret och betalde 7000 shilling var for att fa aka till en paradiso. Sagt och gjort gumpade vi ivag i en liten bat, nagor storre an en eka. Fiskarna vantade hela dagen pa att vi skulle bli klar med allt badande och atande. Det var helt underbart! Javier blev lite sjosjuk pa vagen hem, vi andra solbranda. Helt galen upplevelse och vi ar sa tacksama over att vi fortfarande lever!
Traffade en kille haromdagen som ska besoka alla lander i hela varlden pa 15 manader eller nagot sant dar. Konstig typ, for han tykcer att Yoda ar dum i huvudet. Det utlagget fick han verkligen sota for. http://grahamdavidhughes.com

Annars har vi det bara bra. Maste tyvarr ta ut mitt har nu for det blir jatteackligt av allt badande och det skulle fa vara skont att tvatta mitt vanliga har, nagot jag gjort en gang de senaste tre veckorna. HUR ACKLIG AR JAG?
Ikvall kanske jag ska ga pa bio och om nagon vecka kommer min smuggel-snus fran sverige :)

Kommentarer
Postat av: söta mor

jag har oxå varit i ett paradis i helgen, där vattnet var varmare än luften. jag har inte heller tvättat håret. Men jag tänker tvätta mitt hår i ett väl doftande shampoo... inte med snus! :) PUSS

2009-10-18 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0