Zanznibar.

Efter en vecka i Zanzibar ar jag lycklig over att satta mig pa nattfarjan over till Dar och sen pa Dalladallan hem till Bagamoyo. Har varit i antal brak over att jag forvantas betala 4 ganger mer, av en enda anledning, jag rakar vara vit. Vilket gjorde mig annu mer galen eftersom jag reste med 3 som fick vanligt lagt pris, men jag maste sitta i forsta klass och jag maste betala sjukt mycket mer.
Annars ar Zanzibar mysigt, med alla grander och arabiska hus. Har shoppat till familjen och lekt riktig turist. Saklart nar man reser med locals ar det alltid jobbigt att forsoka overtala dem att det ar vart att ata en hamburgare istallet for ris och boner som hemma.
Gjorde aven hennamalning pa foten och armen, alldeles innan jag klev pa baten. Inte sa smart, for jag somnade och fick halften i pannan. Fick gnugga bort det med Jimmys lacknafta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0