Ett helt nytt ar!

Vem kunde tro det, det ar 2010! Och mitt nyar var fantastiskt. Om det satter stammningen pa resten av aret, ar jag lyckligt lottad. Den 29 satte sig jag, Zara och Vicky pa farjan till Zanzibar, ingen av oss hade nagon som helst aning om vad vi skulle hamna. Efter fatt annu en stampel i passet fick vi pa riktigt ga iland pa i Stone Town. Dar stod en partybuss och vantade pa oss, full av glada volontarer och en och annan artist. Vi gjorde nagra stopp for att hamta upp instrumenten och konstverk som en galen manniska lastade pa, samtidigt som han rokte en joint och hade en flaska konyagi i handen. Jag kan erkanna att vi blev smatt skraja.
Bussen tog oss till sodra Zanzibar dar vattnet ar turkost och delfiner hoppar. Festivalomradet var stenigt, och vart talt lutade. Det finns ingen strom pa hela Zanzibar, sa det var 40 grader och inget kallt att dricka. Men nar generatorn slogs pa vid 4, var det bara fritt fram att begrava sig i kalla drycker. Aven vattnet maste pumpas for hand, sa man fick hoppas att det skulle ga och spola toaletten.
Det var i alla fall sjukt harliga artister, och ett gastframtradande av Mzungu Kichaa! Jag har inte haft sa roligt pa lange och det avr det perfekta sattet att valkommna det nya aret!

Nu haller jag pa att smida nya planer for resten av min vistelse, sa hall till godo. Jag ska gora nagot med mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0