Forandringar.

Jag ville ju ha lite ombyte och det kommer jag sannerligen att fa. Blev lite smatt radd nar jag klev av bussen i Bagamoyo och sag... ingenting. Grona angar, palmer och stand dar de salde chipsi. Kande igen kanslan i magen, jag alskar Dar es Salaam. Jag fick stanna flera ganger och fraga Jimmy om han skamtade med mig, men inget shoprite vantade runt hornet.
Det blir ett rum i ett hus som delas med 4 andra familjer, swahilitoa och en vattenkran pa garden. Rummet malas nu om sa att det inte ska likna en grotta allt for mycket och jag har inhandlat Shoppers halva lager av mosquito repelents and insectsprays. Jag vagrar fa malaria pa kopet.
Det jag nu vill ha ar en cykel med en kedja som inte gar av om man cyklar for fort, sa att jag kan ta mig runt. Finns nagra hotell med pool och sen har man ju havet runt knuten. Barer i sma hemmabyggda kiosker och ganjarokande rasta-kostnarer overallt.
Jag har inte sa mycket emot att bo som jag kommer gora eller inte ha nagot att gora, det brukar ofta resultera i en kreativitet. Jag kan till exemple sitta i ett konstnarsstand och hjalpa till att virka mossor, det ar ju nagot jag ar bra pa. Men det ar just det att nar jag blir sugen pa choklad maste jag aka 2 timmar, och spara den finns inte pa tal, for jag har inget kylskap. Undra om det finns nagot overhuvudtaget i mitt grannskap. Mamma mia.

Jag kan flyga. Jag ar inte radd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0