Hej

Det jag inte forstar ar vadersasongerna uppaner. som nu ar det sommar har, sa det gar alltsa mot host...eller blir det mer vinter. Och ar vinter da mindre an 25 grader. Jag tycker att det har borjat blivit lite kallare, men det kan ju vara jag som inbillar mig, for det ska inte vara sa. ibland ar det sjukt frustrerande att vara pa andra sidan jorden.
Igar var jag och Gladness pa bio och sag Sherlock Holmes, den var bra! Nar jag vantade pa Gladness satt jag pa ett bildack bredvid en masajpojke. Han fragade hur gammal jag var, "Ishirini" sa jag och hela hans ansikte lystes upp i gladje. Hur gammal ar du fragade jag tillbaka "19" sa han och jag forstod fortfarande inte hans gladje. "Da kan ju vi skaffa barn!" Utbrister han tillslut. Hur i hela friden drog han den slutsattsen?!

Idag har jag vandrat omkring och inte gjort mycket alls. Precis som det ska vara i Tanzania. Jag vantar fortfarande pa att en kompis ska komma tillbaka fran Zanzibar sa att vi kan aka till Bagamoyo och kolla pa ett jobb och rum till mig. Om han inte kommer imorgon tanker jag nog planera att vara turist i Karriakoo och se hur lange det gar innan min telefon blir stulen. Living on the edge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0