Kazi.

Idag har jag antligen fatt nagot att gora pa dagarna. Efter att spenderat tva dagar i Dar, var det skont att komma ill Bagamoyo, stalla klockan pa 7 (saa moja) och kliva upp. Vi gick till varldens goaste Mama och at frukost bland flugor och tavlor for att fa lite energi, sen gick jag pa jobbet.
Det var ungefar 30 ungar mellan 2 och 7 som langt ifran satt snallt pa bankarna. Det skreks, sjongs, grats, slogs och sprangs omkring. Tva modiga amerikaner stod redan vid svarta tavlan och raknade. 1,2,3 ar inte sa latt alla ganger. Senare kom vi till A,B,C vilket var omojligt.
Som ny satte jag mig pa en bank for att forst bara observera, se vad jag gett mig in pa, men fick genast en svarm barn runt mig. Alla ville ha sin bit av karlek. Eftersom det ar ett center for Street Children, ar det inte alltid sa bra forhallanden de kommer ifran, sa det ar bara att dela med sig av det man har. Kanske bara ar jag, men nar tararna rinner pa en unge, tycker jag att den fortjanar lite omtanke, oavsett. Speciellt nar man vet vad som kan vanta dem nar de kommer hem.
Jag kommer nog klara det, jag ar inte radd.
Ska tillbaka nu klockan tre (saa tisa) och vara med lite aldre barn, se hur det gar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0