Would you like to mix colours?

En helt vanlig dag. Conda på bussen friade till oss båda, och skulle gladeligen lämna sitt jobb. Vilket nog var det han hoppades på, men för oss gjorde han det självklart för kärleken. Han hade ju trots allt känt oss i säkert 46 sekunder. Fruktansvärt härligt att vara tillbaka hemma i Dar es Salaam och inte behöva ducka för diverse gunshots i Nairobi. Att tillägga var att jag inte visste att det var skott förns Oscar påpekade det. Här är allt lungt, grannpojken har varit här idag och tvättat våra kläder. Vilket han är väldigt duktig på. Annars fick vi ett tips av Eli i Arusha, 1. Tvätta fötterna 2. fyll en hunk med vatten och Foma 3. Lägg i kläderna 4. Börja trampa i hinken, behövs ungefär en kvart. Det fick hon göra när de bodde i Tanzania som liten. Idag var jag och letade efter jobb. Det finns en stor kanisa mlutheran nära Africana, som jag tänkte kanske behövde lite hjälp. De ville ha dockumentation på att jag var döpt och luthersk. jag gav dem mitt ord, och nu hoppas vi att de hör av sig. Jag har annars pratat med en skola runt hörnet, de har jullov nu, men den 28 skulle de ha staff meeting, då skulle jag få komma. Vet inte om det blir mycket bilder framöver, min kamera har försvunnit.

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Hello hejsan i värmen! Har kameran din "försvunnit"?? Noo vad tråkigt! Du får ta och köpa dig en ny sådan! Har du hittat nå jobb ännu?? Själv har jag fått beslutsångest över England planerna. :S Jag vill såååå görna åka men har sökt ett jobb på Rhodos i sommar också. :P Härliggt med värme tycker jag! Men Men. Det blir nog London ändå tror jag! =) Bye Bye ha det gött. Nu ska jag äta upp resten av min nybakta ´minikladdkaka. =) Mmmm!



Puss Kram

2009-12-18 @ 23:32:10
URL: http://ejleeno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0