Sommaren narmar sig.

AHHH! Det blir bara svettigare och svettigare. Vi soker konstant skydd fran denna vaxthusvarme. Ibland ar det inte ens sol, och vi far konstiga brannor for att vi glommer bort den. Sen blir det annu varre nar folk poangterar att "You have tan lines". Det ar val anda jag som gar runt med min kropp mest, sa jag har lagt marke till det.

Annars ar allt upp och ner och bakofram och inochut som vanligt. Men nagot har hant i varlden blan alla orgnial som finns har: Mannen som bor vid Stinky bridge och som klar sig i klanningar och gillar att titta sig i spegeln hela dagarna har gatt over pa andra sidan bron. Mannen som star mitt i vagen nar man ska svanga mot Mickocheni B, i for stora jeans shorts, med en spade i handen och ber om pengar har bytt vag. Och det har aven tillkommit en pa listan, det har flyttat in en man i rondellen utanfor Mwenge. Hans hus ar gjort av gamla cementpasar och han har en liten eld pa natten. Mysigt.

annars var vi pa en primary school ute i slummen igar. De hade aldrig sett vita pa sa nara hall, sa det vart som galna nar vi skulle ga hem. Jag stod och larde en av mina volontarkompisar hur man gor high five hemma, och da ville saklart alla barn gora lika. Jag hade 30 ungar som gjorde high five pa mig, samtidigt. Det gjorde ont.

Annars blev jag bestulen pa min telefon haromdagen. Man blir sa jakla trott pa att alltid masta vara pa sin vakt och tanka steget langre, nar man val blir bekvam hander nagot sant har. De tog tag i min ryggsack och drog bakat, sen puttade de mig fram och tillbaka och sen in i dalladallan for att gora mig forvirrad. Och det blev jag. Satt mig ned vi en mama pa bussen och tararna borjade rinna. Man kanner sig sa oerhort uttnyttjad och skammsen. Samtigt ledsen eftersom det ar den enda kontakten med hemvarlden, forutom Zara, i det har landet. Maman sa i alla fall "pole", sa det gjorde det lite battre. 
Nu har jag ett nytt nummer och en ny telefon, med ficklampa saklart!

+255 684 745 786 (Typiskt ocksa, eftersom jag just lart mig mitt gamla nummer.) 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jodå, allt är bara bra och det är full fart där inne :p Hela 33 veckor har gått på söndag, så inte långt kvar nu :) Hur länge blir du borta?? Kram

2009-11-12 @ 20:36:56
URL: http://bumsi89.blogg.se/
Postat av: Honeybajas

Du börjar varenda stycke med "Annars" :D



Kom hem istället..

2009-11-14 @ 10:20:43
URL: http://tittabort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0