Traffic Jam = Dar es Salaam

Den har staden har grova problem med traffikstockning! Det tar tva timmar att ta sig en stracka som egentligen tar 30 min. I en dalladalla, svettigt vader och konstiga lukter dessutom. I tidningen imorse stod det att under ett aktivt arbetsliv i 30 ar, har man spenderat 4 av dem i traffic jams. 6 imorse borjade vi, vilket tog emot. Bada var lattretliga for det fanns ingen frukost hemma och vi masta vara pa kontoret kl 8. Nar vi kom fram..kl 9... dumpade vi vara vaskor for att kaka chapatti i gatuhornet bredvid. Vilken lycka!
Idag bestod vart jobb i att dra till en skola for att lyssna pa olika debatter angaende fattigdom och staten, eller nagot liksnande. Jag fattade inget, eftersom det var kiswahili, men jag fick den underbara uppgiften att pecka pa den som skulle prata.
Oturligt nog kom vi till en primary school precis nar de sma barnen slutade sa det blev mycket ''mzungu'', nypa, klama och ta pa min konstiga kropp och konstiga har. Det ar bara att nicka och le tankte jag och stod dar stilla som en skyltdocka.
Annars har vi haft en rolig och handelserik helg. Lite for mycket dans kanske, for vi tycks alltid ramla hem klockan 7 pa morgonen och undrar varfor vara trojor ar dyngsura och allt smink ligger under ogoen. Ar inte direkt den sexigaste bruden just da. I sondags vaknade vi i alla fall hos Kristian, i hans rum med AC. Vi fros och krop langre in under tacket, roffade at oss fjarkontrollen och da var det MAMMA MIA pa TV! Jag blev sa glad att jag skrek av lycka. Kan ha varit en av de battre stunderna i Tanznaia :)

Kommentarer
Postat av: Malin B

Haha, du verkar inte ha det lätt du. Men du får ju ialla fall peka på den som ska prata, bli tafsad på och se något vettigt på tv :p Hoppas allt är bra, kram!

2009-11-11 @ 22:44:06
URL: http://bumsi89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0