Attackerad.

Oscar tog oss med for att prova den lokala olen i Kenya. Den var supergod! Fast de var mellanol och vara bordsgrannar blev fullare forstod jag och Zara ingenting. Det ar ju mellanol! Den stunden vi kande oss mest som svenskar, an sa lange. Tur var att vi hade nagra ''livvakter'' vid bordet som kunde saga at en del nargangna manniskor att back off. Vi var de enda vita pa klubben, sa saklart att vi var intressanta, men lite for intressanta ibland. Vad ar det som ar svart att forsta av meningen '' I don't want to marry you!'' :) Sjukt kul kvall i alla fall.

I sondags hamtades vi pa Hostelt av en liten Dalladalla som tog oss till en Shuttle buss. Den skulle ta oss fran Nairobi till Arusha, pa 6 timmar. Sakert! Hela farden tog 9 timmar, fast mycket kanske berodde pa att alla var sa borta om hur de skulle gora vid gransen. Busschaffisen blev lite smatt irriterad, sa blev vi, for vi var klar forst. Tullmannen vid tanzanianska gransen skrattade at vara pass i alla fall, och jag fragade jag varfor. For att jag var vacker, hur ofta skrattar man nar man tycker att nagon ar vacker?! Tack for det, tulltjanstemannen.
Zara blev i alla fall smaforkyld typ tredje dagen i Nairobi, och min kropp som tycks alska virus och bakterier gjorde att jag fick en forkylning dubbelt sa varre. Fick inte sova pa hela natten och forsta delen av resan fick jag inte sitta bredvid Zara och snuska mig (typ hosta och snora) sa jag blev helt galen. Som tur var bytte vi platser vid gransen och jag en san tur att jag har Zara, for hon lat mig sova pa hennes axel i flera timmar, de tansanianska vagarna skumpade mig till somns. Nar jag vaknade kandes allt battre. Idag ar vi bada bara snoriga och hostar lite, sa ingen svininfluensa. Vi ar fortfarande forvanade over att de slappte in oss i landet!
Vi fick ett fint rum i Arusha, med egen toalett for 15 dollar natten. Visserligen laker handfatet och duschen bloter ner hela toaletten, men det ar lyxigt tycker vi! Nar vi klev av bussen var vi lagom slut, less, torstiga och hungriga. Vi visste inte vart vi skulle ta vagen eller vart vi var. Vi fick aka med en ner till stan och dar blev vi forfoljda av 5 man som ville salja saker till oss. Vi var mattligt roade och orkade inte vara trevliga. Zara ville slass och jag ville krakas. Vi ar sa bra pa att vara turister.
Nu ska vi snart ga och bestalla bussbiljetter till Dar es Salaam, det skulle ta tio timmar. Men fett vart det for 30 000 shilling, typ 150 kr. Bada kanner att vi vill komma fram och borja jobba, komma in i staden, livet och spraket.

Ska lagga upp bilder nar vi far mojlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0