Sang.

Att sova i en sang ar helt klart underskattat, jag har aldrig vaknat sa utvilad och bekvam pa mycket lange. Tack Jimmys kompisar som kom fran Norge och oser pengar i Tanzania och kan darfor ge oss en sang for natten. Aven fast jag kunde prata svenska, sa hade jag ingen aning om hur man gjorde. Alla meningar borjade jag pa engelska, tills jag insag att svenska ocksa funkade.  Jimmys kompis Dennis kan ha varit den mest integrerade tanzan jag traffat, han ar mer skandinav en de flesta av oss. Han visade sitt Visakort, hans mojlighet att ta kredit, medlemskap i fackforeningen, bostadsforeningen och sa vidare.
Annars har jag fatt min semesterersattning och antligen kunnat kopa bocker till skolan dar jag jobbar. Hittade pedagogiska engelskabocker, bocker for att lara sig skriva siffror och manga lasebocker. Hoppas barnen blir glada och att de lar sig nagot, for mitt bankkonto var inte sa givmildt som jag trodde.

Pa mandag ska jag pa Miguels konstutstallning inne i Dar, vilket kommer bli toppen! Har aldrig varit pa en proffersionell utstallning sadar forut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0