Kama Kawa in Bagamoyo

Jag vet inte vad jag ska beratta om mitt liv just nu, forutom att det ar sa varmt i rummet att jag haller pa att svettas bort. Det finns inget vatten, sa jag kan inte dranka mig med en hink over halet i marken. Men helt arligt bryr jag mig inte, kanner mig ovanligt tillfreds och ser det inte som konstigt langre att det inte finns vatten. Eller att det kryper myror over hela mig nar jag forsoker sova.
Eller att det bor en ratta i taket som alltid bestammer sig for att komma fram nar jag ar sjalv och hoppar till. Jag har dopt honom till Matatiso. Vilket ar ett perfekt namn, namligen problem pa kiswahili.
I onsdags var vi inne i Dar pa Alliance Francaise och sag pa kultur. Swahili Blues stod pa schemat, men det jag blev mest imponerad av var Masai Blues. Det var tva Masaier dar som sjong sitt traditionella, eller lat sina traditionella laten, till vanliga bluestoner. Lat hur bra som helst! Och det var sjukt roligt att de sprang fram och hoppade mitt i allt.
Nu ksa jag ga och hitta ett jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0